מהי מצגת
כיצד כותבים רפרט
כאשר עבודה סמינריונית נכתבת במסגרת של קורס, סמינר או כל דבר אחר, לפעמים התלמידים מתבקשים להכין רפרט או מצגת. בעצם, המצגת הזו אמורה לעזור לסטודנט לשתף את שאר הסטודנטים בקורס ואת המרצה ברעיון המרכזי של המחקר, בשאלת המחקר, בשיטת המחקר ואם העבודה כבר נכתבה, אז הממצאים וסיכום.
שלא כמו עבודת סמינריון מלאה, הרפרט או המצגת צריכים להיות קצרים וקולעים. בדרך כלל יש לכם כעשר דקות להציג את הרפרט, ואם עוד לא הגשתם את העבודה- תמיד כדאי להשאיר כמה דקות לדיון בכיתה כיוון שחבריכם והמרצה יכולים להעיר הערות חשובות שתוכלו להכניס אחר כך לעבודה הסמינריונית.
בדרך כלל, רפרט המבוסס על עבודת סמינריון כולל שקופית מבוא, ובה מציגים את שאלת המחקר והשערות המחקר. יש מרצים שמעדיפים קודם לתת סקירה קצרה על הנושא, בייחוד אם מדובר בעבודה סמינריונית בקורס שבו לכל סטודנט יש נושא אחר לחלוטין ולא כולם מכירים את החומר.
לאחר מכן ישנו שקף של סקירת ספרות, ובו הסטודנט מביא את הנקודות המרכזיות מסקירת הספרות של עבודת הסמינר. אם מדובר בסמינריון כמותני, השקף הבא הוא שיטת המחקר, הכולל פירוט של כלי המחקר והאופן בו נאספו ונותחו הממצאים. השקף שלאחר מכן מציג את התוצאות המרכזיות- תמיד כדאי להכין גרף או לפחות טבלה כדי להציג יותר טוב, ואז שקף של דיון ומסקנות.
בדרך כלל ציון על רפרט בעבודה סמינריונית ניתן בעיקר על מידת השליטה שלכם בחומר- אז תבואו מוכנים. חשוב להכיר טוב טוב את סקירת הספרות, את כלי המחקר ואת הניתוחים הסטטיסטיים שנעשו. בנוסף, חשוב לחשוב מראש על מגבלות המחקר או בעיות כלשהן עם מבנה במחקר ואיך התמודדתם איתם.
כדאי מאד לקחת את העבודה הסמינריונית הגמורה, ולהעתיק מתוכה את המידע הכי חשוב לכל אחד מהחלקים (מבוא, שיטה, ממצאים ודיון).
אחר כך כדאי לצמצם את המלל לכדי משפט אחד או שניים שיעבירו את המסר, ואם ניתן אז גם להוסיף גרפים שיעבירו בצורה חזותית את המידע.